• Jasper

Social Media Watcher 19 - 25 november

Bijgewerkt: 2 aug 2019

Instagram gaat de jacht openen op fake followers en fake likes.


Het zou al langer geen geheim meer mogen zijn dat je tegenwoordig via bepaalde constructies likes en followers kan kopen op sociale media kanalen. Een snelle stijging aan views kan je posts/video's viraal laten gaan. Accounts op Instagram met meer volgers worden in eerste instantie sneller gezien als meerwaarde accounts met degelijke content.


Facebook wil dit nu meer en meer gaan counteren bij hun Instagram. Om dit te kunnen verwezenlijken hebben ze bepaalde tools in leven geroepen. Accounts waar vermoedelijk mee wordt gesjoemeld, zullen gevraagd worden hun wachtwoord aan te passen. Zo zouden bedrijven die toegang hebben tot je gegevens hier niet langer gebruik van kunnen maken.


bron: https://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/instagram-opent-de-jacht-op-fake-followers-en-fake-likes


Instagram test verschillende profielpagina's uit


Dit topic open ik eerst met even aan te halen dat dit slaat op zowel de persoonlijke als bedrijvenpagina's.

Deze testfase gebeurt echter niet eerst in een kleinschalige groep. Het lijkt erop dat Instagram de verschillende versies test bij verschillende groepen gebruikers. Het volgende is te lezen op hun aankondiging:

"Over the next several weeks, you may see features re-arranged at the top of your profile including changes to icons, buttons and the way you navigate between tabs, which we hope will make profiles easier and cleaner to use. The photos and videos you’ve shared on your grid won’t change."

Instagram tests profile picture email message follow following followers
Enkele voorbeelden die momenteel worden getest door Instagram.

Op bovenstaande afbeelding kan


onder andere een e-mail en routebeschrijving knop terug vinden. Het ziet er heel hard naar uit dat het uiteindelijke resultaat gedeeltelijk uit de verschillende zaken gehaald zal worden.


bron: https://instagram-press.com/blog/2018/11/21/improving-your-instagram-profile/


Snapchat heeft zijn eerste shopping-gerichte kanaal opgericht ten voordele van Black-Friday.

Het betreft een kanaal waar de gebruikers tussen verschillende deals kunnen swipen. Het kanaal kreeg de naam "Shop and Cop". Het was zelfs mogelijk voor de gebruikers, om het product te bekomen, zonder de Snapchat app te moeten verlaten.


Het zit als volgt in elkaar: Snapchat zelf zal gaan bepalen welke aanbiedingen en merken wanneer tevoorschijn komen op het kanaal. Vervolgens neemt Shopify het heft in handen omtrent het effectieve proces van de aankoop.


Het is nog onduidelijk wat Snapchat zelf haalt uit deze acties.

Snapchat, Black Friday,  Shopping, Shopify, buying, sales, offers
Voorbeeld van de Shop&Cop van Snapchat.

bron: https://wersm.com/snapchat-launches-its-first-ever-dedicated-shopping-channel-ahead-of-black-friday/


Verder op de hoogte gehouden worden van onze Social Media Watcher en onze reviews over allerlei toepasselijke zaken? Bekijk even onze andere blogposts.

29 keer bekeken0 reacties